Rondreis USA 2 maart t/m 30 mei

Week 11/12: Vooral veel pretparken fun & beach time

Zo, daar zijn we weer. Waarschijnlijk onze laatste update vanuit de states, want de tijd vliegt enorm snel en we gaan beginnen aan onze laatste week hier... snik snik! Jullie raden het al, we hebben het nog steeds naar ons zin en echt geen zin om naar huis te gaan! Helaas raakt het geld goed op, dus wees niet bang, we moeten wel naar huis komen! :-)

Deze afgelopen week hebben we vooral veel pretparken gezien, dus mocht je niet zo geïnteresseerd zijn in achtbanen, dan zul je enkele stukken tekst maar even moeten overslaan! Mocht je liefhebber zijn, dan maken we je vooral even lekker jaloers! Haha! :-D

Anyways, jullie hoorden ons voor het laatst vorige week dinsdag in Myrtle beach. Inmiddels is er weer een dikke anderhalve week voorbij en bij deze dus de laatste updates! (sorry het zijn weer een dikke 4 pagina’s geworden).
Na ons vorige verhaaltje kwam het zonnetje ineens door en konden we alsnog heerlijk aan het zwembad liggen en genieten van de zon. Woensdag hebben we eigenlijk hetzelfde gedaan en zijn we ’s avonds gaan midgetgolven. Helaas blijkt Jeff zelfs in deze ‘sport’ beter te zijn haha!

Donderdag viel het weer een beetje tegen en dus besloten we na het afbreken van ons tentje maar vast te gaan rijden richting Sandusky, Ohio. Ook hebben we toen afscheid moeten nemen van ons tentje, want dat hebben we achtergelaten. Zo hebben we wat meer plek in ons koffer voor al die nieuwe aankopen. Rond een uurtje of half 1 reden we van de camping af en begonnen we aan onze route van 1200 km terug naar het noorden. Onderweg hadden we veel wisselend weer, heel bizar als je zo’n stuk door een land rijdt. Van heftige regen en onweer tot dichte mist en zon. Het kan allemaal op tijd van een uurtje veranderen. Tegen een uur of 7 zijn we gestopt en hadden we al zo’n 600km er op zitten.

Vrijdag hebben we een beetje uitgeslapen en zijn we onze weg vervolgd. Rond half 6 kwamen we aan bij de Motel 6 in Sandusky, zo’n 10 minuten rijden van Cedar Point. We zijn snel iets gaan eten bij de McDonalds en vervolgens al even langs het pretpark gereden, want een klein gedeelte was al (gratis) open die avond. Ook hier heeft Jeff gewonnen met een potje Midgetgolf. Daarnaast zagen we alle achtbanen in volle vaart gaan en konden we met een gerust hart slapen, want, alles leek te werken! (in tegenstelling tot six flags in LA, waar toen een aantal dingen het niet deden...)

We zijn op tijd gaan slapen, want de volgende dag wilden we van 10 tot 10 in het pretpark rondhuppelen! Om iets na 9en stonden we al aan de poort en we waren niet de enige! Het was openingsday en er stonden allemaal schoolbands te spelen en te dringen om het park in te mogen. Wij hadden de mazzel dat we onze entreetickets nog via de spring sale actie konden kopen aan de costumer service balie. Omdat we geen US residents zijn met een US post adres konden we ze namelijk niet online bestellen, maar na het plegen van een belletje konden we ze nu alsnog kopen. Heel relaxed want dat scheelde mooi weer een dikke 10 dollar pp.

Om 10 uur gingen de hekken open en rende mensen als gekken het park in. Wij zijn als eerste in de Cork Screw gegaan. Een achtbaan die de kortste is en maar 17 seconden duurt haha! Vervolgens zijn we naar de Magnum XL gegaan. Een vrij hoge achtbaan die snel en schokkerig gaat. Heftige rit! Daarna was het tijd voor de houte achtbaan. Eentje die met zo’n 100km/h als een dolle dwaas raast over het hout en een vrij steile afdaling had voor een houte achtbaan. Ook kicke! Zo vervolgde de dag zich een beetje, van de ene achtbaan naar de andere. Tot onze grote vrees was er nog weinig beweging in de Top Thrill Dragster (de topachtbaan van Cedar Point en een van de heftigste van de hele wereld – gaat maar liefst in 4 seconden van 0 naar 201k/m en vervolgens stijl omhoog en weer omlaag). Een keer zagen we hem zelfs weer terug vallen en er zaten geen mensen in. Zou er dan toch nog wat mis zijn na de tests van gister? Tevergeefs stonden toch mensen geduldig in een rij te wachten, hopend tot hij open ging... maar vooralsnog geen beweging erin de hele middag...

Intussen hebben we ons vermaakt met de Millenium Force, die met 150 km/h meerdere malen is benoemd tot de beste stalen achtbaan van de wereld en de Maverick waarbij je 2x wordt afgeschoten en snelle bochten en loopings achter elkaar maakt. Ook de Twister was de bom. Hierbij ga je vooruit omhoog om vervolgens achteruit te gaan en weer omhoog met zo’n 125 km/h! Ook hadden ze een achtbaan waar je in staat als in Six Flags, maar deze was toch beter! Toen we daaruit waren wilden we net wat gaan eten. Jeff haalde vast frietjes en voor Cass haar Pizza wilden gaan halen, wilde Cass toch even langs de Top Thrill Dragster lopen om te vragen wat er met dat ding aan de hand was. Inmiddels was het namelijk 7 uur geweest en nog steeds geen beweging erin. Tot onze verbazing zagen we mensen in de karretjes stappen en dus begon Cass als een dolle te rennen richting de ingang van de rij. Pas een paar mensen stonden in de rij en Jeff sloot aan terwijl Cass polshoogte ging nemen van de status. Een medewerker wist te vertellen dat de Top Thrill Dragster al de hele dag dicht was vanwege de mist. Er was nl voor die dag regen en veel onweer voorspelt maar tot nu toe was er alleen veel mist en net een klein buitje geweest. Hij vertelde dat ze normaal gesproken minstens 45 min moesten wachten tot de baan droog is en zeker moesten weten dat er bovenop geen regen was of overlast van bijv mist.

Nog geen 5 minuten later kwam het meisje de rij openen en dus stonden we mooi redelijk vooraan! Aangezien iedereen in het park natuurlijk wel in de top attractie wil werd het al snel heel druk. Toen was het tijd om het eerste karretje gevuld met mensen de lucht in te schieten. Echter.... nadat het karretje bijna op de top was met 200km/h vloog het terug achteruit ipv over de top heen... De baan was duidelijk nog te stroef van de regen. En het karretje was nog maar met 6 mensen gevuld ipv 18! Nog een keer proberen dan maar. En daar gingen die mensen opnieuw... iedereen in de rij stond vol spanning met de hand voor de mond te kijken wat er ging gebeuren. En.... hij haalde het... net! Dus een groot gejuich barste uit haha! We moeten zeggen, dat dit het toch wel een stuk spannender en nog enger maakte... want ook de volgende karretjes haalde het steeds maar net. Uiteindelijk gingen ze vullen met 8 mensen en weer was het spannend. Toen wij aan de beurt waren was het de eerste keer dat we met 10 man gevuld waren en dus opnieuw spanning! Die tijd voor je afgeschoten wordt is echt een soort van nagelbijten. Geen idee wat je te wachten staat! En dan gaat het groene licht aan en bam daar ga je! Echt veel tijd om te beseffen wat er gebeurd heb je niet. Gelukkig haalden we de top en een grote adrenaline kick komt los als je weer met 200km/h naar beneden valt. Jeah we did it! Wat was dat veeeeeeeeet! Gelukkig dus niet die 1200 kilometer voor niets gereden! Daarna zijn we nog in de toren geweest waarbij je vanuit 80 meter een vrije val maakt (ook die had problemen waardoor er maar 1 van de 4 torens nu eindelijk open was). Intussen zagen we dat de Dragster het nog steeds moeilijk had om over de top te komen en bleef last hebben van het weer. Ook de Maverick was dicht wegens motorische problemen. Zaten die mensen dan mooi allemaal in karretjes te wachten tot ze eruit konden haha. Helaas konden we die 2 achtbanen dus niet nogmaals doen en hebben we de Millenium Force nog maar 2x gedaan. Ach we hebben tenminste alles gedaan wat we wilden! Want even waren we bang dat dat meesterlijke ritje door onze neus geboord werd. Om half 11 liepen we voldaan en moe het park uit. Na een uurtje rijden waren we echt kapot en zijn we in een motel gaan slapen.

De volgende dag stond een grote rit op het programma. Vanuit Sandusky was het 1700 km rijden naar Daytona Beach, Florida en we hadden dus nog zo’n 1500 te gaan. Daar hebben we er uiteindelijk zo’n 1200 van gereden op een dag! Om 9 uur ’s avonds arriveerden we in Savannah – Georgia waar we de nacht door hebben gebracht. De volgende dag stonden we om 8 uur op en zagen we om 9 uur de Space Shuttle de lucht in gaan. Helaas op TV, want als we geweten hadden dat hij die dag ging, waren we nog wel eventjes doorgereden de dag ervoor. We zaten namelijk zo’n 3 uur rijden van het Kennedy Space center af! Dat was we even jammer haha. Maar goed, op naar Daytona beach waar we rond half 1 arriveerden. Nadat we waren ingechecked in ons motel zijn we direct naar het strand gereden. Daytona beach is een van de bekenste stranden ter wereld vanwege het feit dat je hier met je auto het strand op mag. Henry Ford hield hier vroeger ook autoraces op het strand. Daarnaast is het ook een mooi vlak en plat strand waar je ook prima op kan fietsen. Nadeeltje was dat het die dag erg waaide en we lekker gezandstraalt werden van alle kanten haha! ’s Avonds zijn we nog wat gaan eten bij TGI Fridays en hebben we wat langs de boulevard gelopen. De dag erna zijn we ook lekker aan het strand gaan liggen. Helaas kwamen er wolken en wind en zijn we even wat gaan winkeen en boodschappen gaan doen. Daarna hebben we nog een duik genomen in het zwembad bij ons motel (ja luxe he? Nee bijna ieder motel in de usa heeft een zwembad, dat is normaal haha) en hebben we daar nog wat in de zon gezeten.

Inmiddels is het alweer woensdag. Een week is weer voorbij en het was tijd voor Orlando! We hadden via internet kaartjes besteld voor 3 dagen Universal en Wet’n Wild! Die ochtend stonden we dus al om 6 uur op en iets na 7 uur reden we weg uit Daytona. Een uurtje later arriveerden we in Orlando en konden we bij de UPS store onze tickets ophalen. Daarna zijn we even langs ons hotel gegaan. Hier hadden we de Days Inn geboekt, tegenover de maingate van Universal. En dankzij het sparen van Wyndam rewards punten (van verschillende motel ketens) konden we nu 2 gratis overnachtingen nemen. Ideaal!

Om half 10 gingen we te voet richting Universal. Als eerste gingen we naar Islands of Adventure en het bleek niet druk te zijn dus binnen 5 minuten zaten we al in The Hulk. Een achtbaan waar je ook in wordt afgeschoten. Helaas bleek dat niets voor te stellen met het avontuur dat we in Cedar Point hadden beleefd. Ojee, we zijn inmiddels veel te verwend qua attracties en achtbanen! Vervolgens gingen we in een schiet toren, die uiteraard, ook tegenviel na Cedar Point haha! Maar het was toch wel leuk hoor :-)

Als derde attractie gingen we in de Spiderman. Die verbaasde ons dan wel weer, want met een simpel 3d brilletje en een karretje over een baan, creëerden ze een spannend avontuur met Spiderman. Erg cool gedaan! En dan besef je toch wel dat Universal juist goed is in dit soort thematische en filmische dingen. De wildwaterbaan (soort boomstammenrit) was ook erg goed. Je ging stijl naar beneden en vervolgens weer even omhoog om daarna zeike nat te worden haha! Vervolgens belanden we in de wondere wereld die Harry Potter heet. Een spliksplinter nieuw gedeelte met zelfs het kasteel van harry potter en de straat (wegisweg) waar Harry en zijn klasgenoten hun toverstaffen, uilen en andere attributen kopen in de film. En jawel, net zoals bij Harry kon je hier toverstaffen kopen en ook butterbeer drinken. Zelfs het treinstation was er. Erg mooi gemaakt. De attractie in het kasteel was ook mooi. In een liggend karretje dat alle kanten op ging werd je meegenomen door Harry en zijn vrienden op een bezemsteel door de lucht. Ook hierbij werd veel film gebruikt. Cool gedaan! Ook de nieuwe draken achtbaan was mooi. De blauwe en rode draak racen tegen elkaar via een hangende ijzeren achtbaan. En net als een vliegende draak, ging deze razendsnel door de bochten. Helaas bleek het park echter niet zo groot te zijn als we hadden verwacht en hadden we vrij snel alles gedaan. Alleen de wildwaterbaan met ronde bootjes waren we vergeten en die deden we dus nog even als laatst. Hadden we beter niet kunnen doen, want daar werd je dus echt tot op je onderbroek kletsnat in! Als doorweekte dweilen kwamen we er uit. Werkelijk niemand in die ronde drijvende bak werd gespaard haha! Wel erg leuk!

Inmiddels ging de zon al langzaam onder en was het toch half 7 toen we het park verlieten. We zijn maar even lekker gaan douchen in het hotel en toen wat gaan eten. Daarna hebben we nog wat rondgelopen bij de outlets in Orlando. Hier ligt de enige Burton outlet en die moesten we toch wel even gezien hebben (ook al hebben we inmiddels een shop verbod haha).

Donderdags was het tijd voor Universal studio’s. Na ons ontbijtje hebben we ons lekker met de pendelbus laten brengen (onze voeten deden alweer goed pijn) en om 10 uur liepen we het park in. Als eerste gingen we op 4D avontuur met Shrek waarbij Donkey lekker in je gezicht niest enzo, haha! Vervolgens zijn we in de Rock it rollercoaster gegaan. Een nieuwe, waarbij je je eigen muziek kan opzetten tijdens de rit. Leuk gedaan! En je wordt gefilmd haha! Zag er leuk uit :P Daarna hebben we verschillende attracties en shows gedaan. Zoals een belevenis van een Tornado meemaken in Twister (knap nagebootst!) en namen we een kijkje in Distaster Studios van Frank Kincaid waarbij je als het ware wordt gecast voor een film en er uiteindelijk opgenomen beelden in een trailer worden geknipt. Hier was veel interactie met het publiek en dat kon af en toe wel hilarisch zijn. Ook was er een live show van Fear Factor waar vrijwilligers zich een uur van te voren voor konden opgeven en kunnen spelen voor de eeuwige roem. 6 deelnemers moesten verschillende opdrachten doen. Uiteraard niet zo spectaculair en hoog zoals normaal op TV maar wel fear factor waardig. Zo moesten ze in een bak met alen graaien en gooien met octopussen. Intussen werden ook andere vrijwilligers uit het publiek gehaald. Zo moesten 4 mannen (in 2 teams) een lekkere blender mix opdrinken. Hier zat oa rotte vis in, zure melk en overblijfselen van een vleesfabriek. Tot slot gooide de presentatrice er nog even levende wormen bij en drukte vervolgens op de knop van de blender. Een crème kleurig dik goedje werd vervolgens in 4 glaasjes geschonken en de mannen moesten het echt drinken. Heeeeel ranzig! Bij een man hing er zelfs nog een worm uit zijn mond. Uiteindelijk won geen van de teams, want ze waren even langzaam haha. Lekker dan! Ook hebben we nog een show met dieren gezien en gingen we met de Simpsons op reis in weer een mooie video-rit. Tot slot hebben we nog even de auto’s uit de nieuwe film Fast Five mogen bewonderen, veeeet! Maar je zag wel dat er redelijke schade was gereden tijdens de opnames, want de bumpers waren met schroeven weer aan de auto vast gemaakt haha. Ook zag je een 2e stuur in de auto, voor de stuntrijder die met de acteur meerijdt haha. Tot slot wilden we de Terminator 3D show doen, maar die werd halverwege ineens gestopt wegens technische problemen, heel vreemd...

’s Avonds zijn we gaan eten in het Hard rock cafe, dat in Orlando het grootste ter wereld is! Ook hier sparen we punten en we moesten dus nog een tegoedje opmaken (jaja we sparen overal haha, ook bij de TGI Fridays hebben we nog een gratis meal tegoed). Na het eten zijn we even langs de bios gegaan om vast kaartjes te scoren voor de nieuwe Pirates of the Carribean! Hij bleek al om 00.01 te draaien en dus zijn we die nacht nog naar de bios gegaan. Imax 3D maar gelijk haha! Hij was erg vet al heeft Cass er niet zo heel veel van meegekregen want na 2 dagen pretparken was het toch moeilijk de ogen nog open te houden. En dat accentje van Jack Sparrow is ook niet al te best te volgen zonder ondertiteling haha! Helaas miste er wel een beetje droge humor wat vooral komt doordat het toch een andere cast is als de vorige 3 films.

Om 3 uur lagen we in bed en om 9 uur ging de wekker weer. Tijd voor wet’n wild! Om 10 uur liepen we het park in en hebben we ons vermaakt met diverse glijbanen. Ook af en toe even lekker gelegen in de zon en natuurlijk gechilled in de lazy river. Intussen hielden ze ook hoela-hoep en verschillende eet-contesten. Grappig om te zien hoe dikke negerinnen zo snel mogelijk een hot dog aar binnen proberen te werken. Om 5 uur sloot het park en zijn we nog even naar de City walk van Universal gegaan. We wilden eigenlijk bij MagaritaVille eten, dat in Orlando maar liefst 5000 zitplaatsen heeft, maar geloof het of niet, er was een wachttijd van dik anderhalf uur! Dus zijn we maar bij het NBA gaan eten en was het weer tijd om Orlando te verlaten. We zijn die avond een uurtje richting de kust gereden en we hebben geslapen bij een Motel 6 in Cocoa. Vandaag (zaterdag) hebben we lekker aan het strand van Cocoa beach gelegen, dat het bekendste surfplaatsje is van de Oostkust. Helaas was er een groene vlag en dus een rustige zee met niet veel goede golven. Surfen (ofja oefenen met surfen) zat er dus niet echt in en we hebben dus lekker van de zon genoten. Het is nu zo’n 30 graden of zelfs warmer hier! Op dit moment zijn we op weg naar Fort Lauderdale waar we tegen half 10 vanavond aankomen. Daar blijven we 2 nachtjes en dan rijden we maandagochtend naar Miami om onze mooie Dodge Charger in te gaan leveren. Dat zal wel even zwaar worden haha! Daarna zullen we een taxi nemen richting de haven om aan boort te gaan van de Carnival Imagination. Een Cruise boot met diverse zwembaden, glijbanen, een theater, casino, disco, sauna en zelfs een midgetgolfbaan haha. Kan Jeffrey weer winnen of zou Cass hem alsnog kunnen verslaan? Dinsdag meren we om 8 uur ’s morgens aan in Key West en woensdag staat Cozumel in Mexico op het programma. Hier willen we een autootje huren en het eiland verkennen. Verder gaan we vooral genieten van het weer en de luxe! Vrijdag ochtend meren we weer aan in de haven van Miami waar we nog tot zondag zullen blijven. In de namiddag zullen we richting het vliegveld moeten en moeten we afscheid nemen van de USA. Als alles volgens plan verloopt landen we maandagmiddag 14.15 uur in Brussel. So see you then! Nu gaan we nog even genieten van onze laatste week hier!!!!! LATER!

janet

Echt gaaf al die achtbanen maar ik zou alleen maar gaan kijken geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om daar in te gaan .Wat is de tijd snel gegaan he nog 1 weekje en dan zit het er al weer op jammer he....geniet er dubbel van samen kan me voorstellen dat jullie nog niet naar huis willen.
Dikke kus janet

annemie

Hoi, hoi, ik werd al misselijk bij de gedachte aan die achtbanen alleen al. Jullie zijn lekker bezig zeg. Dit laatste weekje nog maar genieten. O wat zal het regelmatige leventje in het begin tegenvallen. Hoewel jullie zullen snel genoeg wel weer gewend zijn. That`s life!
Groeten en voor straks, alvast goede thuisreis, annemie

nicole f.

Hallo,
Geweldig wat een reis die jullie hebben gemaakt ,heb het met aandacht helemaal gevolgd, al die dingen die jullie hebben gedaan van surfen, achbanen en wat nog meer van die gevaarlijke dingen en natuurlijk ook andere dingen zoals dierentuinen harstikke leuk dat was iets meer voor mij geweldig. Ik ben dan ook blij dat alles goed verlopen is en wens jullie een goede terugreis. groetjes Nicole F.