Rondreis USA 2 maart t/m 30 mei

Week 4/5: Van Los Angeles naar San Francisco & National Parks

Hi! Daar zijn we weer. Momenteel is onze 5e week voorbij en zullen we jullie weer updaten met onze avonturen van afgelopen week. Ons laatste verhaaltje was uit Los Angeles. Daar zijn we tot en met vorige week dinsdag gebleven.

Op zaterdag zijn we zoals gezegd met een bustour door Hollywood gegaan. Het Hollywood sign, de boulevard, Beverly Hills en Bel Air. Etc! Daarna hebben we wat rondgelopen over Hollywood blv en de walk of Fame. Natuurlijk was de dood van Elisabeth Taylor in LA een happening en lagen er overal bloemen bij haar ster. Daarna zijn we nog Madame Tussaud ingeweest en staan we met Obama, James Bond, Rockie, Brad Pitt, Lady Gaga en velen andere op de foto haha! Was wel grappig.
Zondags hebben we met Joshua afgesproken, een oude collega van Cass die anderhalf jaar geleden naar LA is verhuisd. En als je er toch bent, dan kan je maar beter even gedag zeggen! Dus dat hebben we zondag gedaan en even gaan lunchen samen. Daarna zijn we nog door de stad gaan rijden om het Hollywood sign van dichterbij te kunnen zien. En we hebben geprobeerd er zo dicht mogelijk bij te komen, maar helemaal lukt je niet, omdat er geen wegen naar toe gaan. Op weg naar het Hollywood bord hebben we veel kronkelweggetjes genomen waar heel veel mooie huizen staan en als we geld hadden zouden we er ook wel eentje willen, want je hebt er een schitterend uitzicht over de stad. Maar helaas zo rijk zijn we niet...
Vervolgens hebben we onze weg vervolgt naar Santa Monica en de pier. Je rijdt vanuit Downtown LA de Santa Monica drive af en je staat op het strand! We hebben wat over de pier gelopen (waar attracties zijn) en van de zonsondergang genoten. Erna zijn we lekker bij een Italiaan aan het strand gaan eten. Op onze terugweg zijn we nog over Mulholland drive gereden om de stad in het donker te zien vanaf de top. Erg mooi! Verder zijn we vroeg gaan slapen, want de volgende dag stond Six Flags Magic Mountain op het programma!
Om 10 uur stonden we al voor de hekken van het park, terwijl het pas om half 11 openging. Maarja met 18 achtbanen en slechts 7,5 uur de tijd (het park was voor het eerst door de weeks open en dus maar tot 18u) moet je vroeg zijn zodat je zoveel mogelijk attracties kan doen! Gelukkig bleek het uiteindelijk helemaaaal niet druk te zijn omdat het maandag was en konden we overal zo de achtbaan in. Wat een luxe! De toppers waren vooral de Tatsu (waarbij je liggend in je karretje hangt), de Superman Escape (hierbij wordt je afgeschoten met 104 mph en gaat sinds kort achteruit ipv voorruit) en de X2. Deze laatste was toch wel subliem. Je zit in een karretje met je benen los. Vervolgens gaat je karretje achterover waarbij je dus een soort van achterover zit/ligt en de gehele kar gaat achteruit omhoog. Je ziet dus totaal niets. Ondertussen geniet je van muziek uit de speakers van het karretje en eenmaal boven ga je met een rotvaart ondersteboven naar beneden. Ja, die karretjes waar je inzit kunnen ronddraaien en we snapten werkelijk niet meer hoe die achtbaan nu in elkaar zat, maar hij was echt suuuuper vet! Hahaha tot zover even een story voor de achtbaanliefhebbers. Verder waren de andere attracties ook leuk en waren er ook waterattracties. We hebben ons goed vermaakt en het weer was eindelijk beter!
De volgende dag moesten we uitchecken in LA en zijn we naar Venice beach gereden. Volgens Joshua is het daar een erg relaxte sfeer en moet je er zeker een dagje heen. Dus zo gezegd zo gedaan. Rond een uurtje of half 1 waren we daar (Venice ligt overigens naast Santa monica) en hebben we 2 fietsen gehuurd. We zijn van Venice helemaal tot voorbij Santa monica gefietst. Je had er een mooi fietspad langs het strand. Op de terugweg hebben we nog wat winkeltjes en kraampjes gechecked. Leuk gebied! Onderweg zagen we ook 3 filmsets en 1 fotosessie op het strand. Wel grappig om te zien! We hebben ook in Downtown 2 opnamens gezien, waarvan 1 voor een reclame spotje van een hamburger zaak haha. Daarvoor sluiten ze gewoon een straat af. Ja het kan allemaal in Hollywood!
Vanuit Venice zijn we rond 4 uur gaan rijden langs de kust richting Santa barbara. Want daar hadden we voor de volgende dag surfles geboekt! Langs de westkust richting San Francisco loopt Highway 1, oftewel de Pacific Hwy, wat een erg mooi stuk is om te rijden! Tegen de avond waren we in Santa Barbara, wat helaas erg duur bleek te zijn qua motels. Dus uiteindelijk hebben we nog wat weten af te dingen bij de DaysInn en zijn we daar gaan slapen. Intussen had onze surfleraar gebeld of de les een dagje later kon en dus zijn we de volgende dag gaan chillen op het strand in Santa Barbara. Even een dagje niets doen en uitrusten. Tegen een uurtje of 4 werden we toch wel erg gekleurd en zijn we maar gegaan. Toen zijn we naar een outlet center in de buurt gegaan om nog even te shoppen haha! Zo goedkoop, we houden van outlet shopping
J
De volgende dag hadden we dan surfles. Ergens langs de kust hadden we afgesproken met onze leraar, Justin, die helaas een half uur te laat was, maar goed, dat kan hier blijkbaar gewoon haha. We bleken prive les te hebben en mochten zo lang we wouden ipv 2 uur. Maar na 2,5 uur waren we toch wel erg kapot! We kregen eerst oefeningen op het droge en moesten leren op springen op de surfplank. Dat bleek niet zo makkelijk en je hebt er veel kracht voor nodig in je armen. Cass gaf het al vrij snel op haha, maar we zijn toch gaan proberen in het water. Eerst Jeff, die natuurlijk de eerste keer al rechtstond. Hij blijkt een natuurtalent! Daarna Cass, die zowaar de derde keer proberen ook rechtop stond. Helaas is dat erna nog maar 1xtje gelukt. Bij Jeff ging het beter en die probeerde ook zonder de leraar een juiste golf te pakken. Surfen blijkt echter een sport van veel geduld en juiste timing te zijn en dat moet je echt even doorkrijgen. Het is vooral zwaar tegen de stroming van de golven in te vechten en je gaat veel kopje onder. Maar we hebben het gedaan en geprobeerd! Leuke ervaring! In de middag zijn we nog even gaan uitrusten op het strand, want het was deze dag maar liefst 26 graden en erg warm. Tegen de avond zijn we doorgereden en hebben we een motelletje onderweg gezocht. De volgende ochtend zijn we vroeg gaan rijden om de 1 verder af te rijden. Helaas bleek een gedeelte t/m 30 april afgesloten te zijn en moesten we omrijden over de gewone snelweg (highway 101). Maar we hebben wel nog de 17 mile drive gedaan door Pebble Beach en de Pacific Grove. Hier hebben we mooie stukken van de kust gezien, een hoop zeeleeuwen en eekhoorntjes gevoerd! Tegen de avond kwamen we aan in San Francisco. Daar zijn we ’s avonds even naar Pier 39 gegaan, een pier waar veel restaurantjes en winkeltjes liggen en wat ons dus wel gezellig leek. Ook hier hadden ze een Hard rock cafe (bijna overal waar we tot nu toe geweest zijn) en daar zijn we maar even een hapje gaan eten!
De volgende dag zijn we de stad gaan verkennen middels de 49 mile drive. Een route met de auto die door de stad gaat en je eigenlijk langs alle bezienswaardigheden brengt. Super handig! En hier zijn we de hele dag mee zoet geweest! Zo reden we langs Union Square, China town en over de Twin Peaks waar je een schitterend uitzicht hebt over de hele stad. Daarnaast zijn er ook veel mooie wijken, gebouwen, kerken, parken, het strand en natuurlijk de Golden Gate bridge en Bay Bridge. ’s Avonds zijn we weer wat gaan eten bij Pier 39 en terug naar het motel gegaan.
De volgende dag hebben we fietsen gehuurd en zijn we de Golden Gate Bridge over gefietst! Vanuit daar zijn we nog naar 2 andere dorpjes gefietst en hebben we vanuit daar een veerpont terug gepakt richting SF. Al met al zeker 30 km gefietst! En nee, dat is in SF niet zoals in Nederland, want SF is een en al berg! We waren kapot en onze benen wilden niet meer, maar het was erg mooi en genieten! ’s Avonds zijn we wat gaan eten bij het Rain forest Cafe (zit oa ook in Las Vegas) en hier is het net alsof je midden in de jungle zit. Ze hebben brullende apen en onweersbuien om de 20 minuten! Geen echte dan natuurlijk, maar wel een erg leuke sfeer en mooi gemaakt!
Maandags was het tijd voor Alcatraz. Dankzij Joshua’s tip hadden we hier al kaartjes voor en om half 12 vertrok de ferry naar het eiland. Hier hebben we dik 2 uur rondgelopen en de verhalen via een audio tour gehoord over de beroemde gevangenen zoals Al Capone die hier hun straf uitzaten. De cellen zijn erg klein, maar het complex op zich is ook niet heel groot. De meest bijzondere verhalen in Alcatraz waren vooral de ontsnappingspogingen. Weliswaar allen mislukt, maar vanuit je cel zie je op 2 km de stad liggen en ach als je toch niets te verliezen hebt, kan je het allicht proberen!
Tegen half 3 waren we weer aan land en zijn we met de Cable Car gaan touren door de stad. Dit is nog een ouderwetse tramlijn midden in de stad. Eerst hebben we nog gelopen over Union Square en vervolgens zijn we naar China town gegaan. Hier hebben ze vooral heel veel kleine winkeltjes met heeeeel veel zooi! Hahaha. De verkoper zegt dan ook; Come back, Buy more. Hahaha! Vervolgens hebben we weer een tram gepakt richting het stijle slingerstraatje van SF dat 10 scherpen bochten heeft. (voor de mannen, het stijle straatje uit Top gear waar geraced werd tegen fietsers). Dat wilde Jeff wel even met eigen ogen zien en die baalde gelijk dat de auto niet in de buurt was! Haha! Nadat we gegeten hadden hebben we de auto opgehaald en zijn we opnieuw naar de Twin Peaks gereden om SF by night te zien. Erg mooi! Helaas was het wel onwijs winderig en koud, dus lang genieten was het niet... maar we hebben de foto’s! Vervolgens zijn we ook nog even naar 22nd street gegaan, wat met 31,5% de allerstijlste straat is van San Francisco die je met de auto op kunt rijden. Heeeeel bizar!!
De volgende dag wilden we eigenlijk naar Six Flags United Kingdom, maar die bleek nog dicht te zijn door de weeks (we waren weer lekker op de hoogte, not...) dus zijn we naar Muir Woods gegaan. Een groot bos vol red wood trees die onwijs oud en onwijs hoog zijn! Daarna zijn we doorgereden richting Sacramento want de volgende dag stond Yosemite National Park op het programma. Daar zijn we inmiddels net van terug. Via highway 49 zijn we erheen gereden en hebben we een pad gelopen van ongeveer 4 km langs Mirror Lake. Het mooie aan Yosemite in April en mei zijn vooral de watervallen van de smeltende sneeuw. Helaas waren daardoor ook wat wegen dicht, maar het was erg mooi en af en toe hebben we natte voeten gekregen door de sneeuw haha!
Nu zitten we in Fresno en vanuit daar gaan we morgen naar Seqouia National Park. Het derde national park op een rij. Vervolgens zullen we vrijdag naar Death Valley rijden (dat is nog bijna 7 uur rijden) en daar zullen we zaterdag de hele dag zijn. Vervolgens komen we zondag weer in Las Vegas, waar we een rustdagje inplannen om bij te komen en vanuit daar gaan we dinsdag naar Zion National Park en woensdag naar Bryce Canyon. Als alles volgens planning loopt zijn we dan donderdag in Salt Lake City waar we Manon zullen opzoeken. En vanuit daar moeten we weer verder gaan uitstippelen wat onze route gaat worden! We keep you posted! Hoe is het in Nederland? We hebben gehoord dat het daar ook beter weer wordt, dus dat is mooi! Wij krijgen morgen waarschijnlijk weer een dagje sneeuw haha. Het weer is heel wisselvallig hier! Gelukkig zitten we nu niet meer bij New Orleans, want daar zijn opnieuw grote stromen en tornado warnings. Je zal er maar wonen! Nee wij hebben verder nergens meer last van gehad en genieten nog steeds. Oja leuk weetje nog: in San Diego zijn we voor het eerst aangehouden door de politie omdat we ergens links gingen wat niet mocht. Maar we kregen alleen een waarschuwing. Helaas een aantal dagen later in LA wel een parkeerboete gevangen. Die zijn hier gelukkig wel iets goedkoper dan in NL, maar het was erg lullig aangezien het 4 minuten over tijd was. Haha! Nou, zoals gezegd, verder gaat alles goed. We zien erg veel in een korte tijd, dus dat is erg cool! Wel vermoeiend, maar daarom slapen we vaak vrij vroeg. Nu is het ook mooi geweest, morgen weer op pad! Jullie alvast een fijn weekend gewenst!

Sebastiaan

Mooie verhalen! Klinkt goed allemaal, hier ga je nog lang over napraten als je terug bent! Enjoy & groeten.

Hugo

Nice!
Nou hier is het buiten gelukkig ook alweer lekker warm. De Wilhelminapier is een prima chillspot =)
Veel plezier nog en groetjes aan Manon!

Sanne

Heej Cass en Jeff!!

Wat een vette verhalen allemaal. Lijkt me echt raar om t in het echt te zien en te vergelijken met wat je in films ziet.
Jullie zijn ook nog es heel sportief! Surfen en fietsen, toe maar! Leuke ervaring!
Veel plezier met jullie verdere reis en ik kijk uit naar t volgende verhaal.

Groetjes Sanne

Lien

Hey meis, leuk om te lezen hoor, wat een verhalen steeds.Je ziet echt zooooveel zeg niet normaal! met mij gaat het goed hoor, zal je snel weer even mailen :D xxx

Stef & Bianca

Heeey meid, wat `n super verhaole. Ech n belevenis zik. :D Geneet der lekker vaan met uuch 2kes.

xxx S & B

Marly

Wat mooi beschreven; dat roept herinneringen op! Maar ik heb op de tour van LA naar San Fr. (1984)
maar half zoveel gezien. Geniet ervan!

Ing

Wowww wat een verhalen weer zeg!!!! Jullie doen eg zoveel op zo´n korte tijd! Kewl van het surfen haha ennuh al die achtbanen lijkt me ma nix, liggend in een karretje, achteruit, achterstevoren??
Cas, ik heb je dit weekend wel gemist:(. Jammerz dat je er niet bij was, maar dat halen we volgend jaar dubbel en dwars in!
Nou geniet ervan. Ik kijk weer uit naar julle volgend verhaal! Ook nog de groetjes van Mike!

Anne

Waaauww jullie zien echt zooo veel!!! echt stoer :D ben wel beetje jaloers hoor! En die achtbanen, super vet!! Lijkt me toch wel een stuk enger dan die achtbaantjes hier haha
Leuk om zoveel foto's te zien van jullie avonturen :)
Geniet er volop van saampjes!! Snel weer skypen he!

Dikke kusss

Paul Fissette

Haaa Cassandra en Jeffrey!
Fantastisch klinkt jullie avontuur daar in de States. Dat is zeker genieten. Heerlijk uitvoerig beschreven en de foto's zijn heel mooi en apart. Deze rondreis zullen jullie nooit meer vergeten. Nu nog een boek hiervan maken en mocht dat boek ooit verfilmd gaan worden dan zou ik hier graag in willen meespelen :) Uiteraard op locatie!
Nu nog de verhalen vanaf week 6 :)
Lieve nicht van me en Jeffrey: geniet geniet en geniet!

Vele groetjes van Paul & Jolande

Iris

Echt weer mooie verhalen zeg! Zit gewoon mee te genieten van achter mn pc :) Wat een temparatuursverschillen ook overal haha, dan lekker bakken in t zonnetje en een paar dagen/uren later op de piste brrr. Gelukkig begint t hier nu ook mooi weer te worden! :) Veel plezier nog!!

Dikke kus Iris

Opa en Oma

Hallo Jeff en Cass
Jullie blijven er nog volop van genieten heerlijk toch?
Hier gaat alles nog zijn gangetje . Het word al echt zomer .
Groetjes en een dikke kus