Rondreis USA 2 maart t/m 30 mei

Week 3: Van uit Vegas naar de West coast

Daar zijn we weer! De derde week is alweer voorbij en we zitten inmiddels in Los Angeles. We zullen jullie even updaten vanaf vorige week donderdag. Na ons verhaaltje zijn we de stad in gegaan en was het tijd voor Cirque du Soleil. Zoals gezegd konden we met een mazzeltje last minute goede kaarten krijgen op rij 8, en wat een show! Het MGM theater voor de show KA is uberhaupt al onwijs vet en speciaal gemaakt voor deze show. Wat een techniek! Daarnaast was de show zelf ook geweldig en de live muziek erbij ook. We hebben genoten! Na de show zijn we wat gaan eten en hebben we geprobeerd ons geluk te beproeven in een van de Casino's!

Ja, als je in Vegas bent moet je natuurlijk wel ff gegokt hebben en dus, nadat we tientallen tafels en spellen hebben bekijken, zijn we zelf maar gaan proberen. Eerst paardenracen natuurlijk! Dat hadden ze alleen in het MGM. En daar hebben we ons ruim een uur vermaakt met 5 paardjes die op een renbaan rennen. Leuk al die mensen die erom heen schreeuwen. 'Fuck 5, what are you doing!!' etc. hahaha! Hier hadden we overigens onze inzet mee verdubbeld, goed he :P maar het gaat per 25 cent en dat was dus niet veel.. mja we hadden er lol mee! Erna zijn we wat rond gaan lopen door casino's en ook nog met de achtbaan gegaan in het New York hotel. Coooool! Uitendelijk zijn we een spel gaan spelen in het Hollywood aan een tafel. Het was heel makkelijk... je moest inzetten op 1, 2, 5, 10 of 20 en 40 was de bonus. Het vrouwtje draaid dan aan een rad, waar 1 het meest op voorkomt en 20 en 40 komen beide maar 2x voor en geven dus minder kans. Als je de 1 hebt en die draait ze, dan krijg je je inzet 1x terug. Bij 2 het dubbele, bij 5, is het 5x de inzet etc. Helaas hadden we eerst wat winst en uiteindelijk weer verlies, maar we hebben niet meer dan 60 dollar uitgegeven dus don't worry! ;)Oja en we kamelen race gedaan en hiermee 2 knuffels gewonnen, jippieee!

De dag erna was het vrijdag en moesten we alweer uitchecken. We hebben wel nog lekker aan het zwembad kunnen liggen en zijn toen rond een uurtje of 4 nog even de stad in geweest. Ofja de strip op... toen hebben we nog even snel de achtbaan van het Sahara hotel meegepakt. Kort, maar krachtig! En na wat rondgelopen te hebben in een winkelcentrum, bleek dat we ook nog goedkoop kaartjes voor de Blue man group konden krijgen. De show startte al over een uurtje! Nou lekker spontaan en dus gedaan! Was ook erg leuk en de moeite waard. We zaten op rij 3 en moesten daarom poncho's aan, de blue people gooien nogal met verf en etenswaren ghehe! Na de show zijn we nog met ze op de foto geweest! Uiteindelijk was het alweer 9 uur en zijn we gaan eten bij een italiaans restaurant aan de strip. Onwijs lekker! Om half 11 was het toch echt tijd om eens verder te gaan... en hebben we dus nog even gereden opweg naar Big Bear lake. Eerst in Baker een motel geprobeerd te pakken, maar daar vroegen ze 60 dollar of meer voor een nacht, in een krot zonder ramen, dus uit principe zijn we doorgereden. In Barstow hadden we iets meer geluk en sliepen we vertrouwd bij een Days Inn. De volgende dag hebben we uitgeslapen aangezien we er vrij laat in lagen en zijn we verder gereden richting Arjan. Na een uurtje waren we in Big Bear en hebben we Arjan opgehaald. Hij heeft ons even het dorp laten zien en we hebben een slaapplaats gezocht. Helaas waren we net in het weekend, wat het overnachten prijzig maakt. Uiteindelijk betaalden we wat meer dan ons budget, maar hadden we wel een jacuzzi in onze kamer Dat was dan wel weer heel stoer! Oja en met openhaard! hahahaha! 's avonds zijn we met Arjan en zijn huisgenoten naar een soort huisfeestje gegaan. Best grappig! Beer Pong is hier helemaal in. Een pingpong balletje in 10 bekertjes proberen te gooien... Ook het kaart spelletje Fuck the Dealer was een succes. Alleen niet bij Jeff, want die moest steeds drinken hahaha. En Cass was dus maar de bob. Ook al heeft Jeff nog even valsgespeeld :P (ssssstttt... don't tell arjan).

Rond een uurtje of 12 zijn we afgetaaid want de volgende dag was het snowboard time! Om 8 uur opgestaan en gelijk spullen gaan huren. Gelukkig viel dat mee en kon Jeff een broek van Arjan lenen. En voor 7,50 had Cass een mooie huur broek. Bovendien heeft Cassandra ook nog even nieuwe Nike Snowboard schoenen gescoord voor omgerekend 127 euro! En die konden dus gelijk getest worden! Om iets voor 10 gingen we de berg op. Helaas was het niet zo'n mooi weer en werd het steeds slechter gedurende de dag. 's middags zijn we ook nog even in het andere gebied geweest, Snow Summit, daar was de wind iets minder, maar tegen een uurtje of 4 was dat ook niet meer zo fun en zijn we gestopt.Maar natuurlijk super cool om ff te kunnen boarden! Arjan had ons al verteld dat er een sneeuwstorm aan zou komen... terwijl het er normaal rond de 15 graden en zonnig is... Hebben wij weer! Toen we de volgende ochtend wakker werden lag er inderdaad zo'n 30 cm verse poeder! Kut hadden we deze dag maar uitgekozen om te boarden! Maar het sneeuwde wel nog steeds en dus was het tijd afscheid te nemen en zo snel mogelijk de berg af te komen voor we er niet meer af konden of mochten... We hebben er uiteindelijk ruim 2 uur over gedaan beneden te komen. Het eerste deel van de weg was goed te doen en was geveegd, maar daarna werd het steeds erger. Leuk met een sport auto en zomerbanden haha! Maar wees niet bang. Jeff heeft goed en voorzichtig gereden en Cass heeft genavigeerd en dus zijn we veilig beneden gekomen. Maar goed ook, want we zagen beneden dat ze controleerden op sneeuwkettingen en anders hadden we dus niet naar beneden gemogen!

Rond een uurtje of 4 kwamen we aan in San Diego! Nadat we hadden ingecheckt in ons hotel zijn we even gaan eten in de stad en op tijd gaan slapen. De volgende dag zijn we de stad gaan verkennen. Eerst naar Balboa park en het automotive museum. Daar stonden een aantal hele mooie en vooral oude auto's en motoren. Daarna zijn we met de auto de stad zelf ingereden en hebben we rondgelopen in het Gaslamp Quarter en Marine Village. Leuk gedeelte aan het water met winkeltjes en restaurants. Hier ligt overigens ook de USS Midway. Een groot vliegdekschip van de Marine dat nu een museum is. Hier zijn we de dag erna heen gegaan! En 's middags zijn we doorgereden naar La Jolla. Hier zijn we met een kajak tour meegegaan de zee op. De bedoeling was de grotten in te gaan, maar dat ging helaas niet vanwege de grote golven. In plaats daarvan kregen we na 2 minuten al dolfijnen te zien! een hoop die op een neer zwommen, vlak bij de kust! Super vet! En duikende pelikanen opzoek naar vis en vervolgens ook een hoop zeeleeuwen, zomaar in het wild, tussen het kajakken door. Dat maakte het dus erg leuk en dubbel en dwars waard!

Om 5 uur waren we uit het water en zijn we nog even gaan winkelen in een outlet store. Erna zijn we nog gaan eten in een TGI Friday's en hebben we een slaapplaats gezocht. Het motel was ons eigenlijk te duur, maar deze mensen wilden wel afdingen haha, dus dat was weer mooi want nu hadden we een hele luxe kamer voor een redelijke prijs! De volgende dag hebben we onze weg vervolgt naar LA en daar zijn we inmiddels nu 1 nacht. We zitten hier in een hostel/hotel in downtown maar het weer zit nog niet echt mee. Gister zijn we naar Universal City Walk gegaan, wat gewinkeld en rondgelopen. Toen een hamburgertje gescoord en naar de bios geweest. Natuurlijk een must in Hollywood. Dit keer hebben we Paul gezien, ja die met die alien, of is die bij jullie nog niet? In ieder geval een leuke film!

Vandaag zou het gaan regenen en dus besloten we er maar een shop dag van te maken, aangezien we dat sws 1 dag wilden doen in LA. We hebben dus weer een hoop broeken, tshirts en andere zooi gescoord haha! En we concluderen dat we voorlopig wel even uitgeshopt zijn, komt over een poosje wel weer! :P Uiteindelijk was het overigens toch best mooi weer... en morgen wordt het beter. Dan gaan we de bekende city tour doen langs de rich & famous, en natuurlijk naar Sunset Boulevard, Hollywood, Beverly Hills, etc! Wie weet zien we nog een bekend gezicht haha! Ook gaan we nog een dag chillen aan het strand bij Venice beach of Santa Monica en dinsdag willen we naar Six Flags Magic Mountain! Een hoop leuke dingen nog te doen hier dus!

Inmiddels hebben we overigens 6000km gereden met onze Camaro en de auto wordt inmiddels een beetje te klein voor alle zooi die we meenemen haha! Maar onze reis schiet dus erg op en we lopen voor op schema, dus we hebben nu even de tijd om wat rustiger aan te doen, vandaar dat we 5 nachten in LA blijven. Hierna willen we nog naar een aantal National Parks en dan vervolgen we Highway 101 naar San Fransisco waar we ook weer een aanal dagen blijven hangen.

We zetten nu ook weer wat fotootjes online! Groetjes vanuit LA!

janet

Hallo lieffies,
Het is gewoon een feestje om jullie mailtjes te lezen erg leuk ,zeker met kajak ook en dan al die mooie en leuke dingen zien .Ik geniet erg met jullie mee.Fijn ook dat jullie nu even rustig aan kunnen doen en wat langer ergens kunnen blijven .Veel plezier in LA enne als je een leuke acteur tegen komt Brat Pitt of zo stop hem dan rustig achter in die camaro en dan zie ik hem in mei wel haha
Dikke kus voor jullie

miranda

ben jaloers op jullie als ik de mails lees Helemaal geweldig en wat die brat pitt betrefd moet je moeder toch wel gaan delen met mij als jullie die meenemen Genieten jullie nog maar fijn van de reis Dikke kus van ons

jeffrey

We staan met hem op de foto!

Iris

Whoehoew wat een verhalen weer! Om jaloers op te worden!! Klinkt echt heerlijk allemaal. Geniet er nog lekker van en rust ook maar een beetje uit. Genoeg te zien daar denk ik!

xxx

Jody

Heeeey!! Hoe is het met jullie? Zo jullie hebben echt al veel gedaan zeg! Leuke verhalen, zo te lezen hebben jullie het wel naar jullie zin daar! Straks nog even de foto's bekijken! Geniet er nog van! xxx

Opa en Oma

Halo luitjes waar zitten jullie , we horen niet veel meer.
Ik heb je een EMAIL gestuurd van je Hoge school.
maar krijg geen reactie gaat het nog goed daar?
Ook zit je niet op de Skype Groetjes en een dikke kus

Opa en Oma

Weet je nog Jeff paarden race in Frankrijk dat was al geweldig !Toen Emiel een radio won en wij maar hopen dat jij hem zou winnen ha ha Dat was ook echt gokken?
bay bay

Femke Beau Janet Johan

We hebben net jullie verhaal weer gelezen we wisten al een hoop maar het is weer super om te lezen. Die bekeuring betalen wij wel. Heeft die man wel enig idee hoeveel geld jullie al het land in gebracht hebben?? Verder wordt het weer hier idd beter maar ik draag je jas nog vaak dus zo warm is het nou ook weer niet. Verder mist je moeder je nog steeds en nu ook zelfs de rommel. HAHA...... He lui groetjes dikke zoenen van hier en je weet wat ik altijd zeg: "ALLEEN MAAR LEUKE DINGEN DOEN"