Rondreis USA 2 maart t/m 30 mei

Week 1: Miami - Panama City Beach - New Orleans

Hi there! Hier is weer een update. Dit keer vanaf een winderig maar vrij warm New Orleans. Wat hebben we te vertellen. Laten we beginnen in Miami. Nadat we onze eerste update hadden gedaan op de website zijn we met de bus van Downtown naar Miami Beach gegaan. Daar hebben we te voet de boel verkend en zijn we natuurlijk over Lincoln road en de Ocean Drive gelopen. En even de voetjes over het strand! Helaas waaide het vrij hard in Miami en was het dus geen strand weer. Tegen de middag hebben we gelunched bij Paul (ja sommige weten dat dit een favo tentje van Cass is, tosti’s!!!) en erna zijn we terug naar Downtown gegaan om vanuit Biscayne Boulevard de boot te pakken. Want een rondvaart langs de huizen van de rich & famous mag natuurlijk niet ontbreken. We hebben een paar mooie vakantiehuisjes gespot en er is nog grond te koop (min inleg 7 miljoen) dus ach even sparen en we hebben er een leuk vakantie adresje bij! Erna hebben we een drankje gedaan bij Hooters haha (tietenbar) en zijn we gaan eten bij TGI Friday’s. We hebben nog wat gewandeld over de Ocean Drive by night en zijn vroeg gaan slapen. Die jetlag hakte er nog wel in...

De volgende dag was het tijd om in de auto te stappen. Nu ging ons avontuur pas echt beginnen! Om 10 uur reden we Miami uit, op naar de Everglades! Helaas werd ons avontuur al snel verstoord. Namelijk door een bosbrand! Het fikte al van de dag ervoor en ze kregen het maar niet uit. Al die droge boompjes bij de Everglades doen het dus goed als brandhout ;) Helaas moesten we hierdoor een stuk omrijden en hebben we het Everglades national park niet bereikt. We zijn via de I75 naar Naples gereden en onderweg zijn we wel nog bij het Big Cypress National Preserve geweest. Ook een deel van de Everglades, waar we krokodillen hebben gezien en met een airboot door het moeras zijn gegaan. Na 2 uurtjes was het echt tijd om door te gaan rijden en hebben we onze weg vervolgt richting Tampa. Dat was ons einddoel voor die dag en zijn we een motel gaan zoeken. Helaas gooide een file nog roet in het eten en hebben we een klein uurtje stil gestaan. Balen als je honger hebt en geen kant op kan, maar dat hoort erbij. Uiteindelijk bleek het een ernstig ongeluk, want een auto lag op zijn kop en was vrij gesandwiched. Ook moest er een trauma helikopter aan te pas komen. Dus deze dag zat met een bosbrand en trauma helikopter goed mee! (not...).

Om 9 uur zaten we in de Mc Donalds voor een hapje en zijn we vroeg gaan slapen in het motel (days inn met kingsize bed, chilllll!).
De volgende dag zijn we om 7 uur al opgestaan en vertrokken naar Panama City beach. Vandaag schoot het rijden wel op en om 2 uur kwamen we aan op de camping. Helaas was het niet zo’n mooi strand weer als wij hadden gehoopt en kwamen ze ons al vrij snel waarschuwen bij het opzetten van onze tent. Er kwam namelijk een storm aan en we kregen bakstenen om onze tent te verzwaren. Hebben wij weer! Daarna zijn we maar een stukje gaan lopen over het strand omdat de receptioniste zei dat als we de weg overstaken we genoeg te doen vonden. Uiteindelijk bleek het echter niet allemaal op loopafstand haha en zijn we met de auto gaan rijden om de omgeving te verkennen. In Panama city beach ligt oa Pier Park, met allemaal winkeltjes, een bioscoop en eettenten, dus zijn we ons daar gaan vermaken. Al snel bleek dat winkelen erg leuk is in Amerika, want het kost hier geen drol! Maaaarrr we hebben ons ingehouden en niets gekocht. Goed he! We komen namelijk nog genoeg tegen :)
’s avonds was alles een beetje afgelast vanwege de storm die kwam en we waren best moe van het lange stuk rijden dus zijn we maar vroeg gaan slapen in ons tentje. En tegelijkertijd begon de storm! Regen, onweer en wind. Gezellig! Gelukkig bleek de tent toch nog waterdicht en hebben we het overleefd tot de volgende morgen. In tegenstelling tot onze buren hahahaha. We werden wel vroeg wakker (half 9) maar uiteindelijk kwamen we erachter dat het pas half 8 was want we zaten al in een andere tijdszone. Snugger!
We zijn bij de Wallmart ontbijt gaan halen (god we love that shop!). Door het slechte weer konden we niet naar het strand dus zijn we opzoek gegaan naar alternatieven. (maar die zijn er weinig in een zon/strand stad als Panama City) en dus werd het de dierentuin! Hier hebben we ons vermaakt met het voeren van struisvogels en dromedarissen. Nou ja vooral Jeff dan, want die beesten kwijlen nog al dus Cass heeft de foto’s gemaakt. (ja Pap, jij weet hoe ik ben met struisvogels).
Daarna zijn we naar Pier Park gegaan om toch even een extra trui te shoppen vanwege de kou. Voor 20 dollar scoorde Cass een warm vest van Roxy en Jeff had 3 t-shirts voor 30 dollar. Een lachertje dus! Vervolgens zijn we naar de bios gegaan, The Adjustment Bureau met Matt Damon. Goede film, beetje Inception achtig. Dus een tip voor alsie in NL uitkomt.
’s avonds zijn we wat gaan eten bij Pineapple Willy’s en hadden we werkelijk binnen 3 minuten ons eten op tafel staan. How Bizar! Omdat we natuurlijk wel echt Spring Break moesten meevieren in de nr 1 hotspot van Florida, zijn we naar Club La Vela gegaan die hoe relaxed tegenover de camping lag! Wat ons trouwens opviel, is dat je hier overal om je paspoort gevraagd wordt als ID. Een rijbewijs geldt niet en ze controleren streng. Onder de 21 mag je hier niet drinken en daar houden ze je wel aan. Gelukkig voor de jonkies mocht je wel naar binnen onder de 21 en dan krijg je een bandje dat je dus niet mag zuipen. Best lullig als je uit je dak wilt op Spring Break haha. De club had veel zalen, waarvan er 3 open waren. Een main zaal, een 2e zaal waar de bass zo hard stond dat je maag er van omdraaide en de derde was met een live band. Best grappig dat er in Amerika zoveel live muziek wordt gespeeld overal. We hebben ons trouwens kapot gelachen in die club, want studenten hier hebben een aparte manier van dansen en vooral van elkaar versieren. Vrij komisch gezicht als een soort walrusmeisje als een aap staat te rijden tegen een lompe gozer :P Kortom, we hebben ons vermaakt daar!

De volgende dag zijn we om 10 uur vertrokken (nadat we wel nog ff snel een Panama City Spring Break t-shirt hadden gescoord als souvenir). Op naar New Orleans en de volgende rij dronken mensen! Om 4 uur kwamen we aan op de camping en kregen we een mooi struk gras aangewezen voor onze tent. Die stond al snel en daarna zijn we maar weer inkopen gaan doen bij de Wallmart. (daar koop je echt alles trouwens!). Daarna zijn we snel wat gaan eten en hebben we de shuttle bus genomen vanaf de camping naar het centrum. Super relaxed! Aangekomen op French Quarter (Bourbon Street) hebben we onze ogen uitgekeken. Dronken, vrolijke en verklede mensen vulden de straat en vanaf de balkons werden duizenden gekleurde kralenkettingen gegooid. Na wat rond gelopen te hebben kwamen we uit op Canal street waar de Orpheus Parade aan de gang was. Suuuuper mooie wagens! Daar kan onze carnaval in NL nog wat van leren. En we werden bekogeld met kettingen haha! Dus we hebben nu een hele verzameling in alle kleuren. Rond een uurtje of half 11 hebben we een taxi terug gepakt naar de camping. Die vent leek wel The Godfather haha. Van hem begrepen we dat het in New Orleans ook slecht weer was geweest, dus dat was een geruststelling. Inmiddels komen we dan uit op vandaag, dinsdag, FAT THUESDAY! So Happy Mardi Grass Everyone! We hebben vanmiddag ook wat in de stad gelopen en onze ogen uitgekeken. Helaas waren alle toeristische dingen gesloten omdat het natuurlijk een feestdag is, dus veel hebben we niet gedaan. Maar nu moeten we ook bekennen dat we New Orleans niet zo leuk vinden. Het centrum met French Quarter is erg leuk en mooi, maar eromheen is het oude vieze zooi. Je ziet duidelijk nog de resten van Orkaan Katrina en de kruizen op de deuren van het aantal doden en overlevenden. Best indrukwekkend en we begrijpen dat de helft van de bevolking hier is weggegaan. Wij zouden hier ook niet willen wonen. Vanavond gaan we nog even terug de stad in en dan is het tijd om weer in de auto te stappen. Morgen gaan we onze route vervolgen. Waarschijnlijk richting Houston en erna San Antonio (Texas). Uiteindelijk is het de bedoeling om een stukje route 66 te pakken en zo te gaan rijden richting Las Vegas. Maar niets is zeker, dus wie weet stoppen we onderweg wel weer ergens waar we blijven hangen. We zien het wel!

Tot zover onze update. We hebben 2 mooie A4tjes vol en hopen dat jullie ervan genieten! Tot de volgende!

Han

Zo te zien allemaal erg gaaf man :-) Beetje pech met de bosbrand en file maar genieten dat zal je zeker doen.
Nou ik ga weer RPMen gr Han

Ing

Hey wereldreizigers,
Jeetje wat n verhaal haha!! Kewle foto's!! Zo te lezen vervelen jullie je geen enkele seconde. Gelukkig is het toch goedgekomen met de camping in new orleans. Heb je toch nog n beetje kunnen carnavallen. Maarruh volgend jaar geen gekke tripjes meer en ben je er gewoon weer bij ;)! Voelde me maar ziels alleen als barbie;). Nou, nog heel veel plezier! Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal :)!
Xx Ing en Mike

Marly

Jammer dat je die doos Carnavalsspullen niet heb
meegenomen! Jullie zullen wel zijn opgevallen!