Rondreis USA 2 maart t/m 30 mei

Week 8/9/10: Van South Dakota, via Canada naar South Carolina

Zo, heh-heh! Daar zijn we eindelijk weer. We hebben al bijna 3 weken niet meer van ons laten horen, dus tijd voor een update! We zullen proberen het kort te houden, maarja met al die avonturen van ons, zal dat toch wel lastig worden :)

Okay, ready? There we go! We waren gebleven bij Badlands National Park. Hier zijn we de dag na ons verhaal heen gegaan. Een mooi en vooral rustig en afgelegen natuurpark met veel ravijnen. Wat ons gelijk weer opviel is dat de natuur in dit deel van het land weer compleet anders is. En, we hebben in dit park een Coyote gezien, heel veel prairie hondjes, bighorn sheeps en een golden eagle! Die laatste was natuurlijk vooral erg vet, want je ziet ze niet zo vaak. Echt een grote vogel! Halverwege de middag hielden we het park voor gezien en zijn we doorgereden naar Sioux Falls om de nacht door te brengen.

De volgende dag zijn we weer verder gaan rijden richting Chicago! Hier zijn we van donderdag t/m maandag geweest (oa met pasen dus). Toen we ’s avonds aankwamen en ingechecked waren zijn we nog naar het o’hare vliegveld gereden om te kijken of we onze auto weer konden inwisselen. Die Buick waar we in reden vertoonde namelijk ook kuren en we waren er niet zo blij mee. Een uurtje later reden we dus weg in een splinternieuwe witte Dodge Charger. Ook niet verkeerd en toch wat sportiever zoals de Camaro die we hadden, alleen deze heeft 4 deuren, wat toch een stuk makkelijker is met al onze spullen haha!

Op vrijdag was het tijd om de stad te verkennen. Helaas was het enorm k*t weer met kou en regen dus veel gezien hebben we niet. We hebben die dag vooral Magnificant Mile afgelopen en wat gewinkeld. In de Burton winkel kregen we de tip om naar Wicker park te gaan. Een paar haltes met de metro. Hier had je leuke vintage shops en goede barretjes. Ze hadden ons naar Piece gestuurd om een pizza te eten en hier brouwen ze hun eigen bier. We besloten daar dus maar een kijkje te gaan nemen en na bijna een uur wachten hadden we eindelijk een tafeltje. Ja het was er enorm druk, maar we begrepen wel waarom! Want de pizza was werkelijk heerlijk! Goede tip dus! Erna zijn we terug naar de auto gegaan en naar ons hotelletje gereden om te gaan slapen.

De volgende dag zou het mooi weer worden en dus konden we nu wel echt wat van de stad zien. Als eerste zijn we naar het Hancock building gegaan. Vanaf de top van dit gebouw zie je de hele stad. Erg mooi! Erna zijn we naar Milenium Park gegaan waar we een tijdje rondgelopen hebben. ’s Avonds zijn we lekker gaan eten bij een Italiaan op aanraden van enkele b2s’ers die er een maandje eerder zaten voor Decibel inspiraties J

Zondags kwamen we tot de conclusie dat we eigenlijk niet zo veel hadden te bekijken in Chicago en waren we blij dat we er maar 3 daagjes zaten. Die dag zijn we naar de Chicago Zoo geweest. Een grote GRATIS dierentuin midden in de stad. Erg leuk! Zo hebben we lama’s, kangaroo’s, leeuwen, tijgers, otters, bevers, pinguïns, slangen etc gezien. Daarna zijn we gaan eten bij het Rainforest cafe (waar we ook in San Francisco waren geweest en die oa ook in Vegas zit) en vervolgens zijn we nog even langs de fontein van Married with Children gegaan, die ’s avonds erg mooi verlicht is en zo ook de rest van het Millenium park.

Inmiddels is het maandag, 2e paasdag, en tijd om Chicago te verlaten. Onze weg vervolgde zich richting Detroit. Maar eerst hebben we nog een bezoekje gebracht aan Akousia. Een soort pleegdochter van Marly die daar samen met haar man woont. Erg leuk haar eens een keer te ontmoeten! (ze woonde namelijk eerst in Ghana, ook niet echt naast de deur). Nadat we volgepropt waren met eten en drinken (en Cass gebakken banaan heeft moeten eten haha) zijn we doorgereden naar Detroit. Omdat we van veel mensen hoorden dat het niet echt de leukste place2be is, zijn we maar bij het Hard Rock cafe gaan eten, zo van daar zullen we wel kunnen komen als toerist haha! De stad was verder erg leeg. Nauwelijks mensen of auto’s op straat en de buitenwijken zien er vervallen uit. Het enige opvallende gebouw midden in de stad is dat van General Motors. Omdat we het snel voor gezien hielden hier, besloten we maar de grens over te gaan richting Canada. Mits dat ging lukken natuurlijk, want we hadden er nergens echt informatie over kunnen vinden. Maar, uiteindelijk bleek het appeltje eitje. Stempel in het paspoort en doorrijden maar. Na een uurtje rijden zijn we gestopt bij een motel en gaan slapen.

De volgende dag stond Toronto op het programma! Na een paar uurtjes rijden arriveerden we in de stad. Helaas hadden we natuurlijk geen Toronto gids, dus het was even zoeken geblazen wat er allemaal te doen was in de stad. Uiteindelijk hebben we wat ritjes met de Metro her en der door de stad gedaan en natuurlijk even door Chinatown gelopen. Gekke chinezen vind je overal... We wilden ook nog de hoge toren in, maar het was slecht weer en erg mistig, dus helaas had dat weinig zin, want je had alleen maar uitzicht op mist. Balen dus... Toronto is verder een erg drukke stad die wat wegheeft van New York. Leuk weetje: films die zich afspelen in NY worden vaak hier opgenomen omdat het goedkoper is en veel film budgeten het niet toelaten echt in NY te gaan filmen. Toronto lijkt er op en zo houden ze je dus voor de gek : )

Tegen het avondeten zijn we doorgereden naar de Niagara Falls. Opvallen was, dat dit plaatsje (althans de Canadese kant) wat weg had van Las Vegas in het klein. En aan het eind van de straat zijn daar dan pats boem, de watervallen. Die zijn we overigens pas de volgende dag gaan bekijken. Eerst hebben we langs de Canadese kant gewandeld en later zijn we de brug overgereden, terug naar de states, voor de andere kant. Uiteindelijk kwamen we overigens zonder vragen of problemen terug de grens over. En ja: we zijn het eens met insiders, de Canadese kant is mooier, want je hebt meer zicht op de watervallen dan vanuit de USA. Later op de dag werd het slecht weer en ging het stort regenen en dus zijn we maar naar ons hotel gegaan. Tussendoor nog even met Anne gebeld, want jaaaa die was jarig!! En Daarna zijn we gaan shoppen in een outletmall. Haha we love shopping he!

De volgende dag was het tijd voor the big apple... NEW YORK! Hier hadden we voor 5 nachten een hotel geboekt dat helaas 2x ons budget was en ook nog eens in de Bronx lag, maar ja, we zaten in elk geval direct naast een metro station, zodat we geen parkeerkosten hadden. De eerste dag (inmiddels is het vrijdag) zijn we naar het Empire State Building gegaan. Om half 11 was het hier al rete druk, dus bovenin was het dringen. Maar wel een erg mooi uitzicht! Daarna zijn we naar het Flat Iron building gelopen (een gebouw wat de vorm heeft van een strijkijzer) en hebben we wat rondgelopen in de wijk, waar ook veel winkels liggen. Het viel ons gelijk al op: wat is het druk hier op straat! Later in de middag werd het frisser en zijn we even terug naar het hotel gegaan. Vervolgens zijn we naar Grand Central Station geweest (mooi groot gebouw!) en toen naar Times Square. Hier hadden we afgesproken met de moeder van Hugo, Joan, Sophie en haar beste vriendinnetje. Zij waren toevallig ook net een weekje in New York en dus zijn we samen wat gaan eten. En natuurlijk hebben we wat tips gehad! Altijd handig! En het was erg gezellig. Na het eten mochten we nog even van hun fantastische uitzicht genieten, want zij hadden de mazzel wel in een dik hotel op de 42e verdieping midden op TQ te zitten! Erg mooi!

De volgende dag zijn we naar Central Park gegaan en hebben we een fiets gehuurd om het park door te crossen. Erg groot en mooi! Af en toe gestopt natuurlijk en gelukkig scheen het zonnetje dus dat was fijn! Na het fietsen stonden we te kijken bij een stel negers dat rare fratsen aan het uithalen was en werd Cass nog uit het publiek gehaald om vrijwilliger te zijn voor een soort van bokje springen, maar dan over 5 meisjes inclusief salto. Wel grappig!
Na Central Park zijn we richting Soho gegaan, waar we hebben rondgelopen en natuurlijk wat gewinkeld en gegeten hebben. Daarna zijn we nog even over TQ gelopen en naar huis gegaan, want onze voeten wilden echt niet meer!

Zondags stond Chinatown en Little Italy op het programma. Hier hebben we eerst wat rond gelopen en vervolgens zijn we de Brooklyn Bridge over gelopen naar de andere kant van de Hudson. Hier hebben we even gechilled in het Brooklyn Bridge park en daarna zijn we met de metro terug gegaan om Wall Street en Ground Zero te bekijken. Helaas moest je entree betalen voor het museumpje van Ground Zero dus dat hebben we niet gedaan. Wel indrukwekkend om de leegte te zien en ernaast weer nieuwe grote wolkenkrabbers te zien groeien... Overigens was dit net een paar uur voor bekend werd gemaakt dat Osama gepakt was... hele rare timing.
’s avonds zijn we naar de film Fast Five op TQ gegaan, suuuuuuper vet! En we zaten in een zaal met speciaal geluid, dus doof waren we ook gelijk haha. Overigens had de film in 2 dagen tijd al 83,5 miljoen opgeleverd in Amerika. Rond een uurtje of 12 liepen we de bios uit en dit moet echt net een half uur/uur voordat het feest los barste zijn geweest. Wij hoorden het nieuws echter pas de volgende ochtend toen we de tv aanzetten.

De volgende dag was het tijd voor het Museum of National History (van de film Night at the museum). Hier hebben we een halve dag rondgebanjerd en erna zijn we nog wat gaan winkelen. Maar onze voetjes wilden echt niet meer na al die dagen rondlopen dus laat hebben we het niet gemaakt.

Dinsdag was het alweer de laatste dag in NYC en tijd voor het vrijheidsbeeld! We hadden nog net op tijd kaartjes weten te reserveren zodat we in het standbeeld konden en om 2 uur hadden we de boot richting Liberty Island. Daarvoor hebben we nog even door Battery park gelopen. Om half 5 waren we weer terug op het vaste land en hebben we nog wat laatste boodschapjes gedaan voordat we NYC verlieten. Na 2 uurtjes rijden zijn we gestopt in Newark (Delaware) waar we de nacht hebben doorgebracht.

De volgende dag zouden we eigenlijk naar Washington gaan, maar vanwege de pijn in onze voeten en de vermoeidheid in ons lijf van 5 dagen NY besloten we nog even een dagje rustig aan te doen. Aangezien Delaware een taxfree staat is, zijn we dus maar wat gaan shoppen. O.a. geprobeerd om een Ipad te scoren voor het thuisfront, maar helaas, na 2 maanden is er nog steeds een enorme hype op dat ding. Verder hebben we lekker rustig aan gedaan. Gegeten en filmpje gekeken.

Toen was het alweer donderdag en dus nu wel tijd voor Washington. Helaas zou Obama vandaag net naar Ground Zero in NY gaan, dus die liepen we net mis. Aangekomen in Washington hebben we rondgelopen over The Mall, een soort park met alle grote en belangrijke gebouwen eromheen, zoals het Capitool, de rechtbank, de bibliotheek, het washington monument en natuurlijk het Witte Huis. Dat laatste ligt overigens erg verstopt tussen bomen en afgesloten wegen, dus het is even zoeken voor je het ziet. En uiteraard is het zwaar bewaakt, dus je mag alleen vanachter een hek naar de tuin kijken. Maar ach, we hebben eventjes gezwaaid he! Na dit alles zijn we natuurlijk ook nog even langs het Pentagon gereden. Hier mocht je eigenlijk niet eens foto’s maken, dus veel is er niet te zien, maar we hebben wel even rondgelopen bij het monument, wat ter nagedachtenis is aan alle doden van de aanslag op het pentagon 11/9. Rond een uurtje of 4/half 5 zijn we weer de auo ingestapt en doorgereden naar onze volgende bestemming: Virginia Beach in de staat Virginia. Hier hebben we ons tentje weer eens opgezet en 3 dagen geslapen op een camping.

De volgende dag was het niet echt strand weer. Wel zonnig maar veel wind, dus zijn we langs de boulevard gaan lopen en fietsen. Haha! Want we hadden zo’n soort 2 persoons fiets op 4 wielen gehuurd. Geen gezicht maar wel leuk. Overigens bleek er ook een 3 daags monstertruck event te zijn dat weekend. Dus daar wilden we ook wel heen die avond. Eerst zijn we nog even boodschappen gaan doen en is Cassie naar de kapper geweest. Was wel eens nodig na 2 maanden haha. Erna zijn we terug gereden naar het strand en konden we de kaartjes kopen voor de show van die avond en die begon om 7 uur. Het was een hels kabaal van motoren en oordoppen waren dan ook geen overbodige luxe, maar die hadden we gelukkig! Er waren quad races tussen team Virginia en team New Jersey wat een felle strijd was. Ook was er een wedstrijd tussen terreinwagens en tussen monstertrucks. Die laatste was natuurlijk wel het vetst! En op het eind gingen ze nog even freestylen. Om 10 uur was het afgelopen en zijn we naar de camping gegaan.

De volgende morgen was het stralend weer en dus beach time! De hele dag lekker in het zonnetje gelegen en erna nog even aan het zwembad. ’s Avonds zijn we uit eten geweest en hebben we nog een drankje gedaan op de boulevard. Een heerlijk chill dagje dus. Na al die weken bezichtigen hebben we besloten dat het nu tijd is om even te genieten van onze laatste tijd hier. Aangezien het in Virginia niet altijd garantie is voor goed weer, besloten we om nog wat zuidelijker te gaan. Dus zondag hebben we onze weg vervolgt richting Myrtle beach in South Carolina. Hier zijn we heen gereden via de outer banks. Daar hadden we helaas wel wat meer van verwacht, maar het was erg slecht weer (vooral veel regen) dus we konden niet echt uit de auto, laat staan een strandwandeling maken. De veerponten die je moet nemen zouden er in totaal 3 uur over doen terug naar het vaste land, dus uiteindelijk zijn we de rest maar binnendoor gereden. Om half 6 kwamen we aan in Myrtle beach. Het dorp liet ons gelijk al denken aan Panama City. Het is hier vooral gericht op toerisme en om de 50 meter ligt een strandwinkel met aanbiedingen tot max 5,99 dollar. Oja en tussen die winkels liggen ongeveer 25 verschillende soorten midgetgolfbanen en ontelbare restaurants. Vermaken kan je je hier in ieder geval wel. Nadat we ons tentje hebben opgezet op ‘ Pirateland ‘ zijn we even wat gaan eten en over de boulevard hier gelopen. Daarna hebben we nog een spelletje gespeeld op de camping voor de tent.

Inmiddels was het maandag (gisteren) en hebben we de hele dag met onzer luie kont aan het strand gelegen. Het was hier namelijk zo’n 28 graden. Eindelijk echte warmte na die paar weken kou! Onze camping zit direct aan het strand en heeft ook een redelijk groot zwembad met lazy river, dus daar zijn we erna nog even heen gegaan. ’s Avonds zijn we gaan eten bij Margaritaville (zijn we ook in Las Vegas geweest en zij hebben echt de lekkerste hamburgers!) en hebben we wat rondgelopen over broadway zoals dat hier heet. Een gedeelte met allemaal winkeltjes, amusement en restaurantjes. Uiteindelijk was het alweer 10 uur en zijn we terug gegaan naar de camping en begonnen met het typen van dit verhaal. Nu is het dinsdagochtend half 11 en het is helaas een beetje bewolkt maar wel warm. Maar eens kijken wat we zo gaan doen! Morgen zou het weer zonnig worden.

We blijven hier tot donderdag avond. Daarna stappen we weer in de auto voor een lekkere omweg. De meeste zullen ons voor gek verklaren, maar vanuit hier gaan we even zo’n dikke 700 mijl terug rijden naar Ohio. Ohio wat is daar te beleven zul je denken? Nou, in Sandusky naast Cleveland, ligt Cedar Point. Een pretpark met een van de snelste en grootste achtbanen van de wereld (nog beter dan die wat we hebben gedaan in Six Flags) en dat kunnen we gewoon niet missen hier in Amerika! Helaas opent het park pas 14 mei en dus konden we er niet heen toen we er praktisch langs reden. Maar we hebben het er graag voor over en hebben er al heel veel zin in! Daarna hebben we nog maar 2 weekjes helaas. De eerste week zullen we doorbrengen aan de kust van Florida en in Orlando. Daarna is het tijd om terug te keren naar Miami en onze auto in te leveren. Maandag 23 mei vertrekken we met onze cruise boot naar Key West en Cozumel, Mexico. Dan zijn we 27 mei weer in Miami en voor dan hebben we vast een lekker hotelletje aan de Ocean Drive geboekt om nog 2 dagen te kunnen relaxen voor onze reis naar huis eraan komt. Maar natuurlijk zullen we proberen in de tussentijd nog even van ons te laten horen!

Genoeg gepraat, wij gaan nog even genieten van onze laatste 3 weken! Mochten jullie de foto’s van onze afgelopen periode vast willen zien, ze staan allemaal op www.zaatepleemiepen.nl in de map Vakanties & weekendjes / Usa 2011.

Byebye

Sanne

wauw wauw wauw!! wat zien en doen jullie een hoop zeg! Jaloers makend! De tijd gaat snel, nog maar 3 weken dus! Geniet dan nog maar, want voor je t weet zijn die ook alweer voorbij!
Kuss San

Iris

Zo dan hebben jullie nog een flinke tocht voor de boeg! :) Leuk om weer zo'n uitgebreid verhaal te lezen! Jammer dat de tijd zo snel omvliegt he?!! Veel plezier nog de komende weken!

xxxx Iris

Marly

Leuk dat het nog lukte om bij Akosua langs te gaan.
Zelf was ze ook heel enthousiast.
Nu vliegt de tijd hé! Veel plezier en mooi weer nog in
Key West en Mexico!

annemie

Nou zeg, jullie maken er iets geweldigs van hoor, wat zal het tegenvallen weer terug in ons landje. Fijn dat jullie dit allemaal mogen beleven en je zult het nooit vergeten, mooi!!!